Forum


Groter lettertypeKleiner lettertype
Terug naar de site

Terug naar berichten


Patrick / patatje Fri 13 Feb 2015, 21:02
eerste keer AA
 
 
Ik belde naar de hulplijn, ik kende de AA niet en wist niet hoe zij daar te werk gingen. Ik moest iets doen en zag geen alternatief om nuchter te worden en blijven en op mijn eentje lukte het niet.
Ik had wel al in mijn hoofd dat waarschijnlijk de enige oplossing, nooit meer drinken was, ik was er wat bang van maar anderzijds dacht ik ook, als dit mogelijk is en men heeft er geen behoefte meer naar moet dat toch fantastisch zijn, weer zelfvertrouwen, alles kunnen en durven zonder naar een glas alcohol te moeten grijpen, dus mij hoop was er.
Men zegde mij, deze avond is het vergadering in een groep in je buurt van waar je woont, ik ben diezelfde avond naar daar geweest, het onbekend, nog niet zo gekend via nu internet enz … want dat bestond nog niet.
Ik zag er allemaal vriendelijke mensen die welkom wensten en er werd al eens gelachen, ik voelde mij daar al redelijk goed. Toen ik hun verhalen hoorde zonder zich te storen aan wat ze zegden en over hun drinken en nuchterschap was ik in zekere zin opgelucht en dacht … ik ben echt niet alleen met zo een probleem. Ik wilde nooit alcoholist genoemd worden .. daar gaf ik het dezelfde avond toe en deed zelfs op het einde mijn eerste stap, ik was vertrokken.
Ik ben nu blij nuchter, ik moet de smeerlapperij alcohol niet meer, ik wil nuchter blijven en ik kijk niet vooruit. Vandaag leef ik … voor morgen weet niemand het en morgen wordt terug vandaag …
Iedereen zit daar voor hetzelfde, iedereen is er voor dat verslaafd drinken en om nuchter te worden en te blijven. In de AA is iedereen gelijk, rijk, arm, zwart wit, eender welk geloof, eender welke geaardheid enz … er is één ding die allen gemeen hebben, alcoholisme en samen steunt men elkaar onderling,
Dit is de kracht van een zelfhulpgroep !
 
 
 
 

Reageer op dit bericht


Naam
Onderwerp
Uw Bericht
  

Geen HTML toegestaan, Uitgezonderd <code> <b> <i> <u> binnen het bericht.
All URLs and email addresses will automatically be converted to hyperlinks.



  Reageer op een onderwerp of start een nieuw onderwerp.

Verder bevat elk artikel een formulier zodat je erop kunt antwoorden en de lijst met artikelen om in te kijken.
Je kan steeds vragen, via je bijdrage te verwijderen of aan te passen

"Spreek goede woorden, vriendelijke woorden, wijze woorden, bemoedigende woorden.
Zij zijn als zachte regen op een winters veld.
Uiteindelijk zullen zij de verborgen zaden doen ontkiemen."