Forum


Groter lettertypeKleiner lettertype
Terug naar de site

Terug naar berichten


Marie Fri 13 Feb 2015, 14:45
eerste keer AA
 
 
Heel onwennig en een beetje bang voor wat gaat komen, ben ik de site van AA aan het uitpluizen.
Na meer dan de helft van mijn jonge leven verspild te hebben aan wegvluchten in de roes vd drank , ben ik er klaar voor om te veranderen,om mezelf in de ogen te kijken en er niet meer van weg te lopen.
Mezelf geen blaaskes meer wijsmaken dat ik best wel af en toe een beetje kan drinken, want het wordt pijnlijk duidelijk dat 'een beetje' niet bestaat.
Ontkennen kan niet meer en dat is niet makkelijk.
Recent heb ik beslist om te proberen een paar maanden niet te drinken (liefst nooit meer maar dat klinkt zo lang, stap per stap),
ik heb er een paar jaar over gedaan om op dit punt te komen,       momenteel voelt het niet als een opoffering, maar als een cadeau voor mezelf.
Maar hoelang gaat dat gevoel blijven...
Tot het volgende moment dat de groepsdruk te groot is, want 'iedereen' drinkt gezellig mee, of  tot ik hunker naar dat vertrouwde ongeremde gevoel, of  ene keer kan geen kwaad, en zo erg was het nu toch niet enz...
De stap naar de AA is niet makkelijk.
Bang voor het onbekende, mensen die je niet kent, wie gaat daar zijn, je zo kwetsbaar opstellen....
ik weet het niet goed.
Hoe was voor jullie de eerste kennismaking?
Veel onzekerheid?
Vind je makkelijk aansluiting bij mekaar?
 
 
 
 

Reageer op dit bericht


Naam
Onderwerp
Uw Bericht
  

Geen HTML toegestaan, Uitgezonderd <code> <b> <i> <u> binnen het bericht.
All URLs and email addresses will automatically be converted to hyperlinks.



  Reageer op een onderwerp of start een nieuw onderwerp.

Verder bevat elk artikel een formulier zodat je erop kunt antwoorden en de lijst met artikelen om in te kijken.
Je kan steeds vragen, via je bijdrage te verwijderen of aan te passen

"Spreek goede woorden, vriendelijke woorden, wijze woorden, bemoedigende woorden.
Zij zijn als zachte regen op een winters veld.
Uiteindelijk zullen zij de verborgen zaden doen ontkiemen."