Forum


Groter lettertypeKleiner lettertype
Terug naar de site

Terug naar berichten


Patrick / patatje Sun 13 Jul 2014, 16:41
stoppen
 
 
Dag Lotte, een goede beslissing van niet meer te drinken, dat was voor mij één van de beste die ik nam in mijn leven om nog te kunnen leven, het was een tweede en beter leven zelfs, ondanks dat tegenslagen er in dezelfde blijven maar ik kon ze beter aan.
Alcohol is inderdaad zelfs niet in grote hoeveelheden een dépressieverwekker, het is een duivel op kousenvoeten men denkt plezant te worden maar dat is een reactie tussen de oren. Alcohol is namelijk hoe dan ook een lichaamsvreemde giftstof die dient afgebroken te worden en de hersenen sowieso aantast ook. Het loopt ook nog eens met alle nodige bouwstoffen voor ons lichaam en geest weg ook, dus iemand die alcohol drinkt krijgt tekorten aan vitamines, mineralen enz … dus geraakt in e problemen, hartstoornis, slechte longen (niet enkel van roken) enz .. soms mond of keelkanter en andere soorten.

Maar goed, als men stopt met drinken (in mijn geval noem  ik dat liever zuipen indertijd) dan dient men die (verloren tijd) in te vullen, ik heb bvb. als liefhebberij muziek maken(bassist) en in een groep spelen, namelijk in een blues groep en een eigen groep, http://www.s-later.be , en opnames maken in mijn homstudio. Voor dit alles ben ik ook blij dat ik een nuchter kopken heb … ;-)
Doe wat je graag doet, uitgenomen alcohol drinken en heb je zin vul je goed met water of frisdrank, koffie enz ..

Op mijn eentje lukte het niet indertijd en antabuse daar was ik persoonlijk niet voor omdat ik dan niet echt uit mijzelf stopte maar gewoon niet kon drinken omdat ik met dat pilleken anders ziek werd en in bepaalde gevallen zelfs dodelijk als men er op drinkt. Ik kende mijzelf genoeg, dat ik het wel eens met opzet zou vergeten nemen of andere uitvluchten of toch maar proberen.
Daarom stapte ik indertijd naar de AA, ik kende dat niet hoe het er aan toe ging maar als ik al die blijde nuchtere mensen zag waarbij de vergadering ook nog eens kosteloos is, dacht ik .. ik wil ook zo kunnen leven zonder alcohol gelijk die mensen, alleen zou het mij echt nooit gelukt zijn vrees ik.
 
 
 
 

Reageer op dit bericht


Naam
Onderwerp
Uw Bericht
  

Geen HTML toegestaan, Uitgezonderd <code> <b> <i> <u> binnen het bericht.
All URLs and email addresses will automatically be converted to hyperlinks.



  Reageer op een onderwerp of start een nieuw onderwerp.

Verder bevat elk artikel een formulier zodat je erop kunt antwoorden en de lijst met artikelen om in te kijken.
Je kan steeds vragen, via je bijdrage te verwijderen of aan te passen

"Spreek goede woorden, vriendelijke woorden, wijze woorden, bemoedigende woorden.
Zij zijn als zachte regen op een winters veld.
Uiteindelijk zullen zij de verborgen zaden doen ontkiemen."