Forum


Groter lettertypeKleiner lettertype
Terug naar de site

Terug naar berichten


deev Sun 24 Aug 2014, 19:50
3 weken gestopt
 
 
Hallo allen. Eerste en vooral ik ben ook nog actief op een ander forum en ik denk dat Wim me wel kent van dat forum ;)

Ik wil graag ook eens wat schrijven op dit forum. Als extra steun voor mezelf (want van me afschrijven sterkt me) en in de hoop lotgenoten die willen stoppen over de streep te kunnen trekken.

Ik heb al een aantal keren proberen te stoppen en dat is steeds mislukt. 3 weken geleden was de maat vol voor mij. Ik mag wel zeggen dat ik een klik in mijn hoofd heb gekregen. Misschien het diepe besef dat drinken niets voor mij is en succes alleen gegarandeerd is door er volledig voor te gaan. Nooit meer drinken dus. Vanaf het ogenblik dat ik begon te beseffen dat ik een probleem had heeft dat nog een paar jaren geduurd hoor. Ik wist dat er iets drastisch moest gebeuren. Alcohol volledig afzweren. Dat heb ik nooit tegen me gezegd bij de vorige pogingen.

De lichamelijke ongemakken zijn weg. Geen zure maag meer, steken in de onderbuik, bevende handen, slecht slapen, ... Ik word elke ochtend wakker als een fris vogeltje en heb enorm meer energie. Laat ik maar gerust stellen dat er een nieuwe wereld voor me open gaat. Ik slaap goed, ik eet weer goed, ga veel sporten, steek terug tijd in mijn gezin, kan weer afspraken maken, terug rijden met de auto zonder angst te hebben   om gecontroleerd te worden, geen volle PMD zakken meer met blikken bier, een strakker en mooier gezicht (dat zeggen anderen he ;)), tientallen euro's meer om uit te geven aan nuttige zaken, ... ik kan nog wel even doorgaan zo.

Aan de andere kant, vroeger: s' ochtends een zwaar beneveld hoofd, moeilijk opstaan en me naar het werk slepen, enorm veel tijd steken in mijn drinken (bier gaan halen zonder dat het teveel opvalt, leeggoed weg doen, en verder... drinken en niets doen want daar had ik geen zin meer in.

Ik zit niet in de AA maar heb van een aantal mensen die wel in de AA zitten geleerd. Ik heb vooral onthouden; niet vechten tegen de drank want dat verlies je. Vechten voor de nuchterheid lukt wel. En dag per dag.

Er zijn goede dagen en mindere dagen. Maar vroeger was er niets! Zelfs geen zelfrespect meer. Stoppen met drinken maakt van jou een beter mens.

Ik wens iedereen veel moed en succes.
 
 
 
 

Reageer op dit bericht


Naam
Onderwerp
Uw Bericht
  

Geen HTML toegestaan, Uitgezonderd <code> <b> <i> <u> binnen het bericht.
All URLs and email addresses will automatically be converted to hyperlinks.



  Reageer op een onderwerp of start een nieuw onderwerp.

Verder bevat elk artikel een formulier zodat je erop kunt antwoorden en de lijst met artikelen om in te kijken.
Je kan steeds vragen, via je bijdrage te verwijderen of aan te passen

"Spreek goede woorden, vriendelijke woorden, wijze woorden, bemoedigende woorden.
Zij zijn als zachte regen op een winters veld.
Uiteindelijk zullen zij de verborgen zaden doen ontkiemen."