Forum


Groter lettertypeKleiner lettertype
Terug naar de site

Terug naar berichten


patrick / patatje Sun 28 Aug 2016, 12:31
Man drinkt te veel
 
 
Dag Diva, aangezien je reeds Al Anon volgde en het je niet hielp inzake je man, daar kan ik inkomen op die manier dat het dient voor jezelf, men kan daar inderdaad niet je man helpen, het is om te leren met een alcoholist te leven, maar ik vind ook dat bij een ziekte de wortel moet aangepakt worden en jezelf een beter en geruster leven best krijgt.
Je hebt gelijk dat die beter meer tegen de lamp zou lopen, tenslotte is hij in rijden in dronken toestand een gevaar op de weg, zie eens dat die iemand dood rijdt.
Doch, mensen die willen drinken trekken zich van zoveel promillen in het bloed of meerdere controles niks aan, het is namelijk een verslaving.
Typisch is ook die hoogmoedige uitspraken van ik kan stoppen met drinken wanneer ik wil.
Het enige wat men kan doen is als hij problemen heeft of brokken maakt, ziek is en niet kan gaan werken, hem zijn eigen klodden laten oplossen en op kuisen, niet voor hem springen maar dat die gewaar wordt wat die veroorzaakt.
Helpen oplossen van de stukgemaakte dingen is hem in zijn geborgen wereldje laten en dan vinden dat die goed bezig is in het zuipen.
Het minst leuke is als men daadwerkelijk van die situatie af wil is hem toch voor het feit stellen van daarmee te stoppen, zich te laten helpen of een scheiding.
Jijzelf kan enkel afwegen en beslissen hoe je verder wil leven. Groeten.
 
 
 
 

Reageer op dit bericht


Naam
Onderwerp
Uw Bericht
  

Geen HTML toegestaan, Uitgezonderd <code> <b> <i> <u> binnen het bericht.
All URLs and email addresses will automatically be converted to hyperlinks.



  Reageer op een onderwerp of start een nieuw onderwerp.

Verder bevat elk artikel een formulier zodat je erop kunt antwoorden en de lijst met artikelen om in te kijken.
Je kan steeds vragen, via je bijdrage te verwijderen of aan te passen

"Spreek goede woorden, vriendelijke woorden, wijze woorden, bemoedigende woorden.
Zij zijn als zachte regen op een winters veld.
Uiteindelijk zullen zij de verborgen zaden doen ontkiemen."