Forum


Groter lettertypeKleiner lettertype
Terug naar de site

Terug naar berichten


Patrick / patatje Mon 9 May 2016, 17:02
domme dingen zeggen of doen
 
 
Dag Lap,  Kijk, mij laten uitschelden doe ik ook niet hoor, dan zou ik een kwal zijn. Maar het is leren doseren en relativeren, proberen mee lachen.
Als je de eerste lacht dan wordt men gewaar dat het geen vat heeft op jou. Als jij je slecht voelt dan voelt de ander dat hij je wel kan kwetsen en heeft hij je zwakke plek en daar wordt dan van geprofiteerd.

Verder is het zo dat elke mens een eigen karakter heeft, daar wordt men mee geboren en daar zal men ook mee sterven. Of men nu gedronken heeft of niet, elk heeft een karakter, wat alcohol doet is net dit karakter nog verstevigen, dus iemand die opvliegend is zal na het zuipen nog opvliegender zijn, enz … Alcohol is een vergrootglas bij manier van spreken, een harddrug trouwens.
Psychologisch staat vast dat een karakter niet kan veranderd worden, jij bent zo, ik ben zo en een ander is weer anders. Wat wel kan is bijschaven of proberen in te tomen. Het is al heel wat waard als men zelf weet wat er schort, dan kan men proberen er iets aan te doen.   ;-)
Verder proberen in blijde nuchterheid zoveel mogelijk te lachen, is gezond en doet rimpels verdwijnen en geeft aan het lichaam goede stoffen af.
 
 
 
 

Reageer op dit bericht


Naam
Onderwerp
Uw Bericht
  

Geen HTML toegestaan, Uitgezonderd <code> <b> <i> <u> binnen het bericht.
All URLs and email addresses will automatically be converted to hyperlinks.



  Reageer op een onderwerp of start een nieuw onderwerp.

Verder bevat elk artikel een formulier zodat je erop kunt antwoorden en de lijst met artikelen om in te kijken.
Je kan steeds vragen, via je bijdrage te verwijderen of aan te passen

"Spreek goede woorden, vriendelijke woorden, wijze woorden, bemoedigende woorden.
Zij zijn als zachte regen op een winters veld.
Uiteindelijk zullen zij de verborgen zaden doen ontkiemen."